[NUUG kart] Oslo, Lambertseter: Trenger peer review

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Sun May 4 21:10:07 CEST 2008

2008/5/4 Knut Arne Bjørndal <bob at cakebox.net>:

> som
> eller
> inn
>
> Jeg syns place=hamlet høres feil ut, slik jeg forstår begrepet så
> passer det greit på veldig små steder ute på bygda.

Jeg er enig i det.

Etter å ha kikket litt på
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Tag:place%3Dsuburb så ser det ikke
ut til at det egentlig finnes noen annen "riktig" løsning på dette enn å
sette is_in. Jeg synes det virker som en litt klønete måte å gjøre det på,
men fungerer det i Berlin, så bør det vel fungere i Norge også.

> Område med landuse og name høres i grunnen ut som en bra måte å gjøre
> det på, selv om renderingen ikke blir super foreløpig. Jeg har jobbet
> litt med en mulig løsning på problemet, se
> http://trac.openstreetmap.org/ticket/716

Dette ser jo ut til å løse problemet i de fleste tilfellene. En kjapp sjekk
om Sentralt Stedsnavnsregister (a.k.a. yr.no) viser at det er gårdsbruk
(burde kanskje peke mot hamlet, for noen gårdsbruk er det jo ikke snakk om)
eller boligområde.

Har fikset.

- Gustav