[NUUG kart] Veier som ikke brøytes for snø

Vidar Gundersen vibrog+no.nuug.kart at gmail.com
Mon Sep 8 13:15:56 CEST 2008

Hvordan bør veier som ikke brøytes for snø om vinteren merkes?

Bakgrunnen for spørsmålet er mindre relevant, men
kanskje morsomt for noen å høre litt om:
Jeg er ganske entusiastisk over at jeg kan lage egne
kartrendringer med Kosmos, og jeg har laget regler
som rendrer "turkart" som ligner mye på kartene
over Vestmarka og Kjekstadmarka utgitt av Asker Skiklubb.

Jeg vil imidlertid også lage vinterutgave av dette, med
dertil passende fargepalett (finnes det noen flotte kart for inspirasjon?).
Her er det mindre relevant å ha med ting som er dekket av snø om vinteren,
som stier, traktorveier og vinterstengte veier.

Hvorfor klager forresten Kosmos på at den ikke kan hente
rendringsreglene som jeg linker til i prosjektfila?
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/User:Vibrog/Kosmos-rules
Jeg lurer den ved å lagre wiki-teksten inn i DefaultRules.txt lokalt.
Det fungerer greit, men jeg er lei av å klikke vekk advarselen.

--
Vidar Bronken Gundersen
 http://openstreetmap.org/user/vibrog/