[NUUG kart] Veier som ikke brøytes for snø

Vidar Gundersen vibrog+no.nuug.kart at gmail.com
Tue Sep 9 20:32:14 CEST 2008

2008/9/9 Helge Hafting <helge.hafting at aitel.hist.no>:
> Dobbeltspor er ikke noe problem: lanes=2.

det passer bra, da bruker jeg ikkenoe eller lanes=1 på scooterspor,
lanes=2 for maskinspor,

> Jeg vil tro det er lurt å beholde piste:type=nordic som er mye brukt
> allerede. Men man kan jo innføre en tag som sier noe om
> kvaliteten/standarden på løypa.

der har jeg sluntret litt, brukt route=ski mest, men det blir nok
en mer systematikk i skiløypetegning til vinteren, så jeg går over det da.

se forresten en vinter/skiløypekart-rendring til Kosmos:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/User:Vibrog/Kosmos-rules-winter
screenshot:
http://wiki.openstreetmap.org/images/0/0a/Kosmos-rules-winter-vibrog.png
jfr valg av farger, diskutert i går, plukket jeg farger i et alpinkart.

> For at det skal være noe vits i å legge inn, bør det være noe som
> ikke endrer seg for mye fra år til år.

ja, eller som jeg har foreslått for Skiforeningen, at man f.eks. kan integrere
oppdatering av en 'løypekvalitetstagg' mot OSM med automatiserte
løypebas-rapporteringssystemer, slik at man kan filtrere løyper ved rendring.

--
Vidar Bronken Gundersen
 http://openstreetmap.org/user/vibrog/