[NUUG kart] Veier som ikke brøytes for snø

Helge Hafting helge.hafting at aitel.hist.no
Tue Sep 9 16:05:28 CEST 2008

Vidar Gundersen wrote:

> ja. jeg fant noe i om det wikien, samt seasonal:winter=no

> ja, og til markakart ønsker jeg bare å generalisere og "gråe" ut
> industri, handlestrøk, bebyggelse, osv. veikvaliteter er heller ikke viktig.
>
> har du sett etter en måte å spesifisere forskjell på bebyggelse?

> kikket litt på det og oppdaget at de skiller mellom upreparert,
> scooterkjørt og maskinpreparerte løyper, samt at jeg ser at
> fristilmulighet, dobbeltspor, enkeltspor, klassisk er relevant
> å skille mellom? finnes merking for slik? piste:type=nordic
> holder ikke.

Dobbeltspor er ikke noe problem: lanes=2.

Jeg vil tro det er lurt å beholde piste:type=nordic som er mye brukt
allerede. Men man kan jo innføre en tag som sier noe om
kvaliteten/standarden på løypa.

For at det skal være noe vits i å legge inn, bør det være noe som
ikke endrer seg for mye fra år til år.

Helge Hafting