[NUUG kart] Fuktig i Østfold

Einar Ryeng einarr at pvv.org
Mon Sep 22 15:38:03 CEST 2008

On Sat, Sep 20, 2008 at 10:58:24PM +0200, Steinar Hamre wrote:

> waterway=riverbank er også blitt godt støttet (og offisielt) nå.
> Så bruk det etterhvert som du fikser ting.  Dersom det er dammer
> og annet stillestående vann så er natural=water sikkert minst like bra.
> (store deler av nedre glomma er vel tvilstilfelle...)

«Godt støttet» er vel åpent for litt tolkning, men jeg synes ikke
riverbank er godt støttet. Den rendrer ikke i mapnik med mindre man også
har natural=water på området (som avhengig av hvordan man leser
beskrivelsen av taggene kan være rett eller feil).

Det andre er at ingen har sagt noe om hvordan man skal angi retningen på
en elv om man bruker riverbank. Skal man i tillegg lage en vei som
følger i midten eller langs det dypeste løpet? (Ikke at water eller
coastline løser dette problemet heller, med riverbank som er laget for
elver burde ha en løsning på det. Noen som har gode idéer annet enn å
lage en vei i tillegg?

--
Einar Ryeng