[NUUG kart] Fuktig i Østfold

Helge Hafting helge.hafting at aitel.hist.no
Tue Sep 23 15:56:43 CEST 2008

Einar Ryeng wrote:

> «Godt støttet» er vel åpent for litt tolkning, men jeg synes ikke
> riverbank er godt støttet. Den rendrer ikke i mapnik med mindre man også
> har natural=water på området (som avhengig av hvordan man leser
> beskrivelsen av taggene kan være rett eller feil).

Godt støttet er det ikke nei. Osmarender la en hel tile med Melhus
"under vann" i forbindelse med bruk av riverbank. Men slenger man på
coastline i tillegg virker det bedre. Men - dette er feil i
tegneprogrammet, ikke datagrunnlaget.

> Det andre er at ingen har sagt noe om hvordan man skal angi retningen på
> en elv om man bruker riverbank. Skal man i tillegg lage en vei som
> følger i midten eller langs det dypeste løpet? (Ikke at water eller
> coastline løser dette problemet heller, med riverbank som er laget for
> elver burde ha en løsning på det. Noen som har gode idéer annet enn å
> lage en vei i tillegg?

Detaljert beskrivelse av "riverbank", øy i elva, og
tilleggs- vannveien som angir retning:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Tag:waterway%3Driverbank

Helge Hafting