[NUUG kart] Elevasjonsdata for Norge

Kjetil Kjernsmo kjetil at kjernsmo.net
Tue Sep 23 17:51:44 CEST 2008

On Tuesday 23 September 2008, Jon K Hellan wrote:
> Ikke noe problem, annet enn at man må sjekke at bruken er innenfor
> det han godtar. Ville bare påpeke at det var et avsnitt om akseptabel
> bruk som må leses før man tar dataene i bruk, spesielt i kommersiell
> sammenheng.

Okei! Det er sikkert det greieste å sende ham en mail og få det avklart.

> På hvilke andre formater fins de russiske kartene? Er det scan av
> papirkart, eller er de også vektorisert? Hvor fins de eventuelt på
> nettet?

Han har scannet, neppe vektorisert hvis det ikke er nødvendig for å lage
DEM. Jeg lagde mine egne topografiske kart med QGIS i sin tid (bare
høydekurver), hvis jeg husker riktig, men de er ikke av noen spesielt
høy verdi.

Ellers finnes disse kartene bare på papir-form. De vi brukte i Tibet var
en fargekopi av noe som fantes i et bibliotek i Berlin som hadde
KGB-etterlatenskaper... :-)

Kjetil
--
Kjetil Kjernsmo
Programmer / Astrophysicist / Ski-orienteer / Orienteer / Mountaineer
kjetil at kjernsmo.net
Homepage: http://www.kjetil.kjernsmo.net/     OpenPGP KeyID: 6A6A0BBC