[NUUG kart] Staten dømt for mangelfullt oppdaterte sjøkart

Kjetil Kjernsmo kjetil at kjernsmo.net
Thu Jun 4 17:50:45 CEST 2009

On Thursday 04 June 2009, Petter Reinholdtsen wrote:
> Sjekk
>3/ >. Kanskje noen burde gå ut i media å poengtere verdien av
> oppdaterte digitale sjøkart uten bruksbegrensninger.

Jeg synes det er veldig interessant i denne sammenhengen, men jeg tror
man må slipe litt på argumentene om hvorfor det er viktig å ikke ha
bruksbegrensninger. Det som ikke var klart her for meg er om kartene
var oppdaterte i det hele tatt, eller om dataene bare ikke var
tilgjengelige for losen.

Hvis det er slik at dataene fantes med ikke var tilgjengelige må vi
kanskje argumentere om at åpne data vil gjøre det lettere for flere
aktører å få dataene ut til flere.

Kjetil
--
Kjetil Kjernsmo
Programmer / Astrophysicist / Ski-orienteer / Orienteer / Mountaineer
kjetil at kjernsmo.net
Homepage: http://www.kjetil.kjernsmo.net/     OpenPGP KeyID: 6A6A0BBC