[NUUG kart] Multipolygon

Edward Welbourne eddy at opera.com
Tue Jun 9 12:49:20 CEST 2009

> Et annet tips for multipolygon: Det er lurt å la indre og ytre vei gå i
> motsatt retning. Det skal ikke være nødvendig å gjøre det slik, men
> mapnik/osmarender/andre er ikke helt perfekte. Derfor hjelper dette.

Sikkert det.  Det er ofte saan, i programvarer some handler med
geographisk data, at en vei (linje ?) har, naar man folger det fra sin
begynnelse til sin slut, sin interioer paa venstre side og exterioer
paa hoeyre, uansett den "interioer" er ubegrenset og "exterioer" er
helt begrenset av veien.  Det mener at programvarer forestaar en vei
til aa gaar motklokka rundt sin "interioer", men hvis man vill
beskrive et omraade med hulene inni, en linje some begrenser en hul
boer gaar runt hulen medklokka, fordi hulen er en exterioer del av
omraadet.  Sikkert boer det bare vaere viktig inni programmet -
brukerne boer ikke tenke paa det, fordi programmet boer oversette det
bruker sier til rett maate til sin internt bruk - men jeg kan tro at
det hjelper aa gjoere det saan hvis programmet er ikke helt perfekte !

	Eddy (som har ikke Norsk som morsspraak).