[NUUG kart] Kommunegrenser?

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Sun Mar 22 11:06:30 CET 2009

2009/3/22 Petter Reinholdtsen <pere at hungry.com>

> [Gustav Foseid]
>
> Hvordan finner jeg dem?  Jeg har norway.osm, men vet ikke hva jeg ser
> etter.

boundary=administrative admin_level=6 om jeg ikke husker feil. Du finner
lett noen kommunegrenser i Sverige, der mange er registrert, som du kan
sammenligne med.

> Gjerne, hvis de ikke har bruksbegresninger.  Vi trenger dem for å
> kunne gå fra GPS-koordinat til kommune i fiksgatami, og Oslo er "min"
> testkommune.

Dataene kommer riktignok fra Norge Digitalt, så helt sikker kan man jo aldri
være. Jeg har vondt for å se at det skal være noe betydelig uttrekk fra noen
database og dataene er grunnlag for bystyresak 201/2004. For å være på den
_helt_ sikre siden, så kan du jo kontakte Oslo kommune.

Jeg sender deg filene i en annen mail, så hele lister slipper å motta dem.

 - Gustav