[NUUG kart] Feilet opplasting og kartprojeksjon

Hans F. Nordhaug Hans.F.Nordhaug at hiMolde.no
Mon Mar 23 10:11:58 CET 2009

* Sverre Didriksen <sverre.didriksen at usit.uio.no> [2009-03-23]:
> "Hans F. Nordhaug" <Hans.F.Nordhaug at hiMolde.no> wrote on 22.03.2009
> 09:01:04:

> Hei
>
> Jeg har opplevd noe liknenede for lenge siden.  Da feilet først
> opplastingen pga overbelastning på serveren.  Det gikk veldig tregt for så
> å stoppe.  Når jeg da forsøkte igjen gikk alt tilsynelatende bra under
> opplastingen, men jeg merket senere at noen av veiene ikke var med. Da lå
> bare punktene der.

OK, serveren var *meget* treg (når jeg lastet ned fra OSM) så da er
det nok grunnen selv om det "virket" på første forsøk. Poenget mitt
blir da hvem som gjør feilen - OSM-serveren eller JOSM? (Jeg har spurt
på JOSM-dev lista også.)

> På generelt grunnlag vil jeg anbefale deg å oppdatere til siste versjon.
[kutt]

Jeg bruker alltid "latest more or less stable JOSM" (som for øyeblikket er
1504) fra <http://josm.openstreetmap.de/>

> Det du laster opp skal forøvrig være tilgjengelig umiddelbart for
> nedlasting.  Jeg lastet ned området rundt Molde og så at det lå masse
> punkter der uten vei, så det gikk nok galt med opplastingen.  Det ligger
> forøvrig også mange punkter langs riksveien mellom småveiene.  De bør jo
> fjernes så det ikke ligger dobbelt.

Punktene langs riksveien er gangveien. De skal vel registreres
separat?

Dessverre har jeg kun en billig TomTom.

Hans