[NUUG kart] Importerte data i Norge

Einar Ryeng einarr at pvv.org
Mon Mar 23 14:21:46 CET 2009

On Mon, Mar 23, 2009 at 01:55:07PM +0100, vegard at engen.priv.no wrote:

> Jeg har fått donert data fra Bybanen i Bergen, men hadde ingen spesifikk
> lisensdiskusjon, annet enn at jeg gjorde det helt klart at vektordataene
> ville bli gjort tilgjengelig under en fri lisens....
>
> Bør jeg da diskutere det med dem, eller anta at siden lisensen fortsatt er
> av en copyleft-type er det ikke så interessa for dem?

Essensen i den nye lisensen er det samme som i den gamle.  Den største
forskjellen er at den nye lisensen er laget for databaser, ikke
åndsverk.  Om du bare har forklart den generelle lisenstypen er det
derfor ikke noe vits å bry dem med lisensbyttet med mindre du mistenker
at de av en eller annen grunn ikke ville gitt oss data under den nye
lisensen.

--
Einar Ryeng