[NUUG kart] Importerte data i Norge (var: Any external data imports in Sweden?)

vegard at engen.priv.no vegard at engen.priv.no
Mon Mar 23 13:55:07 CET 2009

On Mon, Mar 23, 2009 at 01:46:38PM +0100, Gustav Foseid wrote:

> Det er ikke noe i kommunikasjonen med Grensekommisariatet eller UD som
> betinger spesiell lisens på dataene. Så lisensoverganegn CC-BY-SA til noe
> annet har ikke betydning for disse dataene.
>
> Jeg har ihvertfall sagt at all min jobb med OSM er fritt tilgjengelig
> ("public domain"), og tror det gjelder de andre som har vært borti grensene
> også.

Hei,

Jeg har fått donert data fra Bybanen i Bergen, men hadde ingen spesifikk
lisensdiskusjon, annet enn at jeg gjorde det helt klart at vektordataene
ville bli gjort tilgjengelig under en fri lisens....

Bør jeg da diskutere det med dem, eller anta at siden lisensen fortsatt er
av en copyleft-type er det ikke så interessa for dem?

--
- Vegard Engen, member of the first RFC1149 implementation team.