[NUUG kart] formatering av veinummere

Magne Mæhre magne at samfundet.no
Thu Mar 26 13:22:11 CET 2009

Trygve Flathen wrote:

> Forslag:
>
> - aldri mellomrom. mellomrom gir ingen ekstra info, men sløser med
> plass i kartet.
>
> Noen synspunkter?
> jeg retter opp wiki/No:Map_Features hvis det ikke er noen uenigheter.

For "rutene" så bruker man E<space><nummer>
Jeg har litt problemer med å se at ref for en rute og en highway
er så forskjellige at formatet skal være forskjellig, så vi bør
kanskje tenke én gang til på det?   Selv synes jeg space er
unødvendig, men dersom resten av Europa benytter det så bør vi
kanskje gjøre det samme her?

Se:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Europe/E-road_network

«ref=E # (e.g. "E 60" - please note the space between E and the number)»

Forøvrig synes jeg forslaget ser greit ut.

--Magne