[NUUG kart] formatering av veinummere

Håkon Enger hakon.enger at fys.uio.no
Thu Mar 26 13:38:40 CET 2009

On Thu, 2009-03-26 at 13:04 +0100, Trygve Flathen wrote:
> - aldri kun tall. da er man aldri i tvil, og trenger ikke kjenne til
> eventuelle implisitte regler for dette.

Jeg synes man bare burde bruke bare tall på riksveier, slik at det
stemmer med det som står på skiltene. For f.eks. utlendinger som bruker
kartet, trenger det ikke være opplagt at "RV3" er skiltet med "3" i
terrenget[1]. I tillegg blir kartene penere uten "RV", se f.eks. på
kartet for Oslo,
http://www.openstreetmap.org/?lat=59.9098&lon=10.7495&zoom=12 hvor
merkelappen "RV161" tar veldig mye plass. Merkelapper med bare tall tar
seg mye bedre ut. (Ja, jeg vet at vi ikke "tagger for rendrerene"...)

Mvh, Håkon

[1] Enda mer forvirrende er det selvsagt at "RV161" er skiltet med "Ring
2"...