[NUUG kart] merkaartor

Hans F. Nordhaug Hans.F.Nordhaug at hiMolde.no
Wed May 13 23:59:03 CEST 2009

* Bjørn Kvisli <bjorn.kvisli at gmail.com> [2009-05-13]:
> Hei
>
> Jeg har brukt Potlatch litt, men nå vil jeg  gjerne prøve  merkaartor. Jeg har
> installert versjon 0.11., men når jeg forsøker «Download from Web» får jeg
> bare http status code 403 hver gang. Vet noen hva jeg kan gjøre med det?
> Jeg kjører linux-utgaven og har qt versjon 4.4.0

OpenStreetMap har oppgradert API til versjon 0.6 - kanskje du trenger
en nyere merkaartor. Jeg ser på http://www.merkaartor.org/ at det er
ny utgave 0.13.2 som fikser noe feil relaterte til API versjon 0.6.

Hans - som bruker JOSM.