[NUUG kart] merkaartor

Bjørn Kvisli bjorn.kvisli at gmail.com
Sat May 16 00:03:32 CEST 2009

På Fredag 15. mai 2009 , 23.25.11 skrev Hans F. Nordhaug:
> * Bjørn Kvisli <bjorn.kvisli at gmail.com> [2009-05-15]:

> Hvor fant du versjon 1529? På http://josm.openstreetmap.de/ er siste
> stabile utgave 1566. (Utgave 1529 skal virke med 0.6 API-et.) Ja, du
> er nok på rett vei. Jeg har ensartet svart bakgrunn, men det er nok
> bare en innstilling. Hvis du zoomer inn (se forstørrelseglass i
> venstre-menyen), ser du helt riktig retningsmarkører.

Hei igjen.
1529 fant jeg her : deb http://ppa.launchpad.net/openstreetmap/ubuntu intrepid
main

Jeg hadde vel ventet meg noe mer enn en del gps spor på grønn bakgrunn; et
kart for eksempel. Men grønn bakgrunn er alt jeg får når jeg velger Slippy Map
fra layers. Prøver jeg YAHOO(Webkit) blir bakgrunnen knallrød med teksten
Ecxeption occurred.

Jeg innser at JOSM ikke er så intuitivt som Potlatch, og jeg kunne godt brukt
litt tid på å lære meg det, men når hele vinduet fylles av en signalrød
feilmelding, lurer jeg på om det kan bli bortkastet tid.

Hilsen Bjørn