[NUUG kart] Gårdstun

Bjørn Kvisli bjorn.kvisli at gmail.com
Wed May 20 22:25:54 CEST 2009

Hei
	Hvordan merker man av gårdstun i osm? I andre kart over Røyken fremstilles
gjerne gårdstun med et punkt og med gårdsnavnet i ikke altfor stor skrifttype.
Dette synes jeg er greit, men jeg får det ikke helt til i osm.  Hvordan skal
vi egentlig merke gårdene?

Jeg har sett at man kan merke et område som farmyard, men da skal man vel
egentlig tegne opp det område som tunet dekker, og det var ikke det jeg hadde
tenkt meg. Dessuten er en del av de avmerkede tunene i Røyken ikke lenger
aktive bruk, men tunene merkes likevel med punkt og navn på kart.

Jeg prøvde også med locality=place og name=<navn>. Da fikk jeg frem navnet, men
ikke noe punkt på kartet.

Har en eller annen et råd?

-Bjørn