[NUUG kart] Fot- og sykkelrute (Bergen-)Trengereid-Vaksdal

Bard Aase elzapp at gmail.com
Wed May 20 15:25:18 CEST 2009

2009/5/20 Alastair D. Jenkins <alastair.jenkins at c2i.net>

> [...]
>
> På ruten Bergen-Norheimsund-Voss står det skilt "Bergen-Voss",
> "Bergen-Norheimsund" m.m. med jevne mellomrom.  Når man ankommer
> Trengereid står det et skilt "Voss" som peker opp langs Trengereidsvingene,
> og
> like etter at man har syklet under E16 står det et skilt
> "Bergen-Norheimsund".  Da anser jeg at ruten Bergen-Norheimsund-Voss er
> offisiell og at man kan tagge den som en "lcn"-relasjon med navn
> "Bergen-Norheimsund-Voss" e.l.  Dette kunne man forøvrig også gjøre med
> fotgjenger- og sykkelrutene Bergen-Sotra og Bergen-Askøy via

Sistnevnte ruter har jeg planer om å tracke, og tagge opp i nær framtid, i
likhet med å kvalitetssikre Landåsruten (det er bl.a. et parti mellom
haukeland og fløen som ikke er tagget)

"Sykkelruten" mellom Trengereid og Vaksdal ville jeg på det sterkeste
> fraråde å tagge ettersom man ferdes på eget ansvar!  Denne ruten bør kun
> brukes av folk som kan orientere seg når de har med seg ufullstendige
> kart!

Enig, spesiellt siden det er strekninger der der det faktisk er skiltet med
forbudt for syklende og gående, selv om det muligens ikke er tilfelle.

>  > Jeg tror ikke OCM støtter
>  > uoffisielle ruter p.t., men de vil neppe ha noe imot å legge det til
>  > dersom det finnes en fornuftig forklaring på hvorfor de skal være med.
>  >
>  > Problemer/utfordringer jeg ser ved tagging av uoffisielle ruter;
>
> Uoffisielle ruter som ikke er skiltet bør ikke tagges.

Jeg er forsåvidt enig i dette, men en del strekninger er så godt
tilrettelagt for sykkel uten å være "offisielle ruter" (i den grad de selv
er godt tilrettelagt for sykkel) at vi burde hatt en måte å vise dette på
kartet.

Har vi noen kontaktpersoner i SLF (eller... potensielle kontaktpersoner)?

--
mvh base (Bård Aase)
MSN: msn at elzapp.com
http://blog.elzapp.com