[NUUG kart] Gårdstun

Bjørn Kvisli bjorn.kvisli at gmail.com
Mon May 25 12:51:31 CEST 2009

jeg merker jordbruksområder med landuse=farm. Jeg gjør dette utifra
satelittbilder og egne iakttagelser. I denne sammenheng vet jeg ikke
nødvendigvis hvilken gård jorda tilhører.

Nå ser det ut til at andre som har kartlagt Røyken har merket tunet
med et punkt og place=farm og name=<gårdsnavn>. Naturlig nok blir
disse punktene liggende i arealer merket landuse=farm. Det bor folk på
disse stedene, men noen er antageligvis ikke aktive gårdsbruk lenger,
selvom de ligger der med løe og våningshus.  Jorda drives av andre.

På denne måten får vi merket de kjente gårdene i bygda.

--
Sent from my mobile device