[NUUG kart] Mulig kilde til kommunegrenser i Norge?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sun Nov 15 11:23:07 CET 2009

[Einar Ryeng]
> Tvilsomt. Det står en slags lisens på siden der som ikke er
> forenelig med OSM på minst to punkter:

Joda, men hvis en ser litt dypere, så ser en at kilden for norske kart
er <URL: http://www.grida.no/ >, som kanskje kan være interessert i å
dele.  Fant ikke kartdata på de sidene, men jeg lette ikke nøye.

> Siden det står at datasettet ikke bør brukes under 1:1 000 000
> mistenker jeg at det ikke er de mest høyoppløselige kommunegrensens
> som ligger der.

Det vil jo være en betydelig forbedring fra i dag, der det ikke finnes
kommunegrenser i det hele tatt. :/

Vennlig hilsen,