[NUUG kart] Korrekte kart?

Espen Talberg espental at gmail.com
Tue Sep 22 14:01:20 CEST 2009

Bjorn Munch wrote:
> I ett av tilfellene hadde faktisk kartet fre turistkontoret samme feil
> som OSM, men det er jo gateskiltet som "har rett".

Til allmenn opplysning:

I Moss har gatenavn blitt skrevet på samnorsk, som gir at mange gatenavn
har endelsen «veg». For noen år tilbake så ble det vedtatt at
gatenavnene skal skrives på bokmål og endes til «vei».
Til nå har ikke så mange skilt blitt endret pga kostnaden, og jeg har
ikke fått med meg hva som skjer videre.

Uansett, jeg legger til begge stavemåtene i OSM ved å bruke taggene

... dermed er det slik at i Moss så har ikke skiltene alltid helt rett :-)

Mvh
Espen Talberg