[NUUG kart] Merking av travbane

Einar Ryeng einarr at pvv.org
Fri Apr 2 12:47:40 CEST 2010

On Fri, Apr 02, 2010 at 12:09:50PM +0200, Gustav Foseid wrote:

> Jeg har aldri helt blitt klok på bridleway-konseptet (som ser ut til å være
> nok en erkebritisk tag), men den kan kanskje fungere?

Konseptet bridleway er erkebritisk og toucher hardt inn på «right of
way»-prinsippet, men jeg har brukt taggen et par steder her hjemme. Gårdeiere
som driver med hest har iblant velholdte stier/veier hvor de trener hestene. Da
er det ofte godt skiltet at denne stien er laget for trening av hest og folk
blir gjort oppmerksomme på at det kan komme hester i høy hastighet.

På en travbane blir det litt feil med bridleway. Litt finlesing av map features
tilsier at travbaner bør kunne tagges med:

leisure=track
sport=horse_racing

... bortsett fra at jeg ikke kan en døyt om hestesport, og derfor er usikker på
om horse_racing dekker trav.

--
Einar Ryeng