[NUUG kart] Merking av travbane

Edward Welbourne eddy at opera.com
Mon Apr 12 12:42:30 CEST 2010

> Konseptet bridleway er erkebritisk og toucher hardt inn på «right of
> way»-prinsippet,

Riktig nok: en "bridleway" er en "right of way" hvor man har lov til å
ri hest (ikke bare å gå).

> ... men jeg har brukt taggen et par steder her hjemme. Gårdeiere som
> driver med hest har iblant velholdte stier/veier hvor de trener
> hestene. Da er det ofte godt skiltet at denne stien er laget for
> trening av hest og folk blir gjort oppmerksomme på at det kan komme
> hester i høy hastighet.

Det er litt annerledes !
De som rir på en bridleway bør ikke gjør det farlig å går der.

> På en travbane blir det litt feil med bridleway.

Jeg er ikke helt klart om hva en travbane er.
Ordbokka mi gir "racetrack, trotting course".
Deres beskrivelser ser ut til at det er trenning-sted til hest og ridende.
Det sikkert høres ut mindre gående-vennlig en bridleway.

> Litt finlesing av map features tilsier at travbaner bør kunne tagges med:
>
> leisure=track
> sport=horse_racing

Er det ingen "horse_training" ?
Det, synnes jeg, blir mer nøyaktig.