[NUUG kart] Grensen mot russland mere klar - når blir OSM oppdatert?

Gnonthgol gnonthgol at gmail.com
Wed Apr 28 13:43:13 CEST 2010

Gråsonen er lagt inn etter http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:boundary%3Dmaritime Denne er vedtatt og tatt i bruk for ei stund sidan.

> Grensa mellom norsk og russsisk territorialfarvann og 24 milssone er lagt inn riktig, etter avtalen fra 2007. Hvorfor den russiske sektorlinja ligger inne som riksgrense, aner jeg ikke. Det er også store unøyaktigheter på de andre sjøgrensene der, men akkurat delelinja mellom Norge og Russland skal være riktig.

Den russiske grensa er ei provisorisk grense slik som grensa rundt Norge var før me la den inn frå N5000. Eg ser at russerene har begynt å importere 12mil grensene for kvar provins. Men dette går treigt og er langt frå ferdig. Dersom nokon vil er det lov å prøve å trekke ei bedre riksgrense for russerene. Her er det også problem sidan grensa kryssar 180meridianen to gonger, og OSM har ikkje støtte for dette endå.

Gnonthgol