[NUUG kart] Grensen mot russland mere klar - når blir OSM oppdatert?

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Wed Apr 28 13:34:28 CEST 2010

2010/4/27 Petter Reinholdtsen <pere at hungry.com>

> <URL:http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3625442.ece>
> forteller at Norge og Russland er enige om grensen mellom landene i
> havet nord for finnmark.  Mon tro hvor lang tid det tar før OSM er
> oppdatert.

Dette dreier seg om grense mellom økonomiske soner. Ingen andre deler av
Norges økonomiske sone er, vidt jeg vet, lagt inn og det er heller ikke noen
god konsensus om hvordan denne skal tagges. (Jeg har jobbet for et forslag,
som er "vedtatt" på wikien, men som ikke er tatt i bruk.)

Grensa mellom norsk og russsisk territorialfarvann og 24 milssone er lagt
inn riktig, etter avtalen fra 2007. Hvorfor den russiske sektorlinja ligger
inne som riksgrense, aner jeg ikke. Det er også store unøyaktigheter på de
andre sjøgrensene der, men akkurat delelinja mellom Norge og Russland skal
være riktig.

 - Gustav