[NUUG kart] Difi

Christian Thoresen christian.2res1 at tele2.no
Mon Aug 2 10:34:04 CEST 2010

On 2010-07-31 06:27, Susanne Smedstad wrote:
> Har noen sett på dette?
>
> http://www.difi.no/emne/ikt/opne-kartdata
>
> "Her finn du kartdata som er baserte på opne standardar, såkalla
> OGC-standardar. Desse data kan fritt brukast av alle som ønskjer det."

Jeg forsøkte å legge til WMS linkene i Merkaartor, resultat:
Finn Myndigheit - bare POI med offentlige ting som NAV, foliksråd,
bibliotek, etc

Regional Stat - bare grå bakgrunn?

Polarinstituttet - landskapskart over svalbard med land breer vann og
stedsnavn. Dataene så ut til å være mer detaljerte enn OSM, så det kan
kanskje være interessant å undersøke om polarinstituttet også har
frigitt rådataene under betingelser som er kompatible med OSM, dersom
det er behov for å forbedre detaljnivået på landskap på Svalbard.