[NUUG kart] Difi

Anders Einar «Kagee» Hilden hildenae at gmail.com
Mon Aug 2 19:21:36 CEST 2010

Nå fikk jeg til Finnmyndighet i JOSM med den følgende URL'en.

http://ogc.difi.no/ogc/finnmyndigheit.php?version=1.1.1&TRANSPARENT=TRUE&service=WMS&layers=finnmyndigheit_punkt_tekst&request=GetMap&format=image/png&EXCEPTIONS=inimage&

Jeg ser at Regional Stat / Regional statsforvaltning (
http://ogc.difi.no/ogc/regionalstat.php?SERVICE=WMS&REQUEST=GetCapabilities)
har kommentaren "Notice non standard WMS parameter 'tailId' og 'leaf'
must
be included in URL". Aner noen hva disse kan være?

Når du slår opp en myndighet får du en "tail" i url'en (
http://www.noreg.no/styresmakter/liste.asp?tail=33731 ). Jeg vet ikke om
dette er riktig, men i så fall, hva er "leaf" ?

Vennlig hilsen / Best regards
Anders Einar «Kagee» Hilden