[NUUG kart] Hvordan tagge en vei som har access restriction kun en vei.

Edward Welbourne eddy at opera.com
Mon Aug 2 14:49:29 CEST 2010

Håkon sier:
> Det kan være gjort helt bevisst for at det skal være "enveiskjørt" for
> (de fleste) motorkjøretøy men lov å sykle begge veier. Slik er det i
> hvert fall gjort i Oslo, siden politiet så vidt jeg har skjønt nekter å
> bruke underskiltet "Gjelder ikke sykkel" på enveiskjøring-skiltene.

hvordan kommer du til å tro at man har lov til å bruk sykkel mot
enveiskjøring ?  Noen gater sikkert har mot-vei sykkelvei tegnet inn,
og/eller skiltene som gir lov til å sykkel, men hvor det står ingen
skilt og ingen er tegnet på vei selv, hvorfor mener du at man har lov
til å sykkel mot vei ?

	Eddy.