[NUUG kart] Kartverket: "Gratiskartene enda bedre"

Vidar Gundersen vibrog+nuug at gmail.com
Thu Aug 19 09:37:09 CEST 2010

2010/8/17 Karl Ove Hufthammer <karl at huftis.org>:
> Iallfall nokre av reglane er tilgjengelige på http://159.162.103.7/sld/
> (ikke til fri bruk, reknar eg med).

Mapnik.
Jeg tror det vil være mer effektivt å implementere ut fra spesifikasjonen,
enn å ta utgangspunkt i disse uansett.
dvs begynne med de eksisterende OSM Mapnik stilsettene.

2010/8/17 Karl Ove Hufthammer <karl at huftis.org>:
> Og heile spesifikasjonen i PDF-format på
> http://www.statkart.no/Skjermkartografi.d25-SwJjM0n.ips

Den er fritt tilgjengelig, og ved en rask sjekk med Statens Kartverk
bifaller de faktisk en implementasjon av dette mot OSM data.
(Jeg snakket kort med Kristoffer J. Kristiansen.)

Så her er det bare å sette i gang.
Oppfordring: Del koden til stilsettene på svn.openstreetmap.org,
slik at man kan samarbeide om det. (Et tips: Modulariser litt mer
enn standard Mapnik, vha filentiteter.)

En slik rendring er ønskelig til openstreetmap.no.