[NUUG kart] Taging av highway med fysisk midtdeler

Hans Olav Skogstad elgvenn2 at online.no
Sun Aug 22 15:54:03 CEST 2010

Hei.

Fikk en melding fra en OSM-er (som jeg misstenker ikke er på denne lista).
Han lurte på hvordan europaveg (og annen veg forsåvidt) som er en
kjørebane i hver retning, men som har fysisk midtdeler (rekkverk o.l.)
skal tages.

Så vidt jeg vet (og som han påpeker), er det ingen egen tag for å si at
det er middeler for en way. Løsningen blir vel å dele opp i to ways,
oneway=yes, og lanes=1?
Noen innspill på dette. Det blir sikkert fler slike veier i landet etter
hvert, så greit om vi gjør det likt fra første stund.

--
MVH
Hans Olav Skogstad