[NUUG kart] Fine OSM-kart

Vidar Gundersen vibrog+nuug at gmail.com
Sun May 16 23:36:04 CEST 2010

2010/5/16 Thor-Erik Rødland <thorerikrodland at gmail.com>:
> Kunne du gitt meg noen veiledene tips for hvordan jeg kan komme igang med å
> lage min egen java-app / render for OSM slik du har laget på
> orienteringskartet du har laget?

Rendrer: Mapnik. Se evt på Cascadenik, jeg valgte å ikke benytte det
siden oppstykking i XML entiteter gjør samme nytten. Jeg har lite å
lære bort, mye å lære når det gjelder Mapnik.

Presentasjon i nettleseren: OpenLayers, en JavaScript sak som er lett
å bruke når en først kommer i gang. Her får jeg til mye av det jeg
vil, unntatt å redigere og lagre vektorlag som GPX.

Java for rendring har jeg ikke peiling på.