[NUUG kart] Språk for skildring av endringar

Gorm E. Johnsen nuug at gorm.cc
Mon May 17 09:19:36 CEST 2010

Hei

... men 'lint' er jo favoritt-kommentaren min :-(
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Maplint
Altså betyr det: Fikset småting som duplikate noder, overlappende eller
usammenhengende veier, biter av veier uten ref/navn, gjøre om gamle måter å
tegne f.eks landuse med 'hull' i til multipolygon, staveleif på tagger og
etc. Må bare gjøres noen ganger. Akkurat som husarbeid: Ingen ser det når
det blir gjort, men det ser ganske guffent ut hvis ikke...

Litt autogenerert info kunne jo være en kjempebra ide!
Hadde kanskje vært best å generert på serveren slik at det ble det samme
hvert gang, men er nok lettere å få gjennomslag for hvis man lager en patch
til JOSM først?
Nermeste sted, antall slettede/endra/nye noder/ways/relations etc. Litt mer
nyansert omfang enn "big" eller ikke. Kanskje "Along a route", "block",
"suburb", "city" etc. Kanskje telle forskjellige "place" noder: "This edit
spans five citys". "This edit was done with many small downloads/a few large
downloads". Mulighetene er mange.

Gorm E. Johnsen