[NUUG kart] Språk for skildring av endringar

Vidar Gundersen vibrog+nuug at gmail.com
Sun May 16 20:58:03 CEST 2010

2010/5/16 Karl Ove Hufthammer <karl at huftis.org>:
> Når eg lastar opp endringar i OSM, får eg spørsmål om å skildra endringane
> mine. Skal/må denne skildringa skrivast på norsk eller engelsk? (Eg ser nokon
> skriv på norsk og andre på engelsk.)

jeg synes det er viktigere at man gidder skrive commit meldinger som
beskriver hva man faktisk har endret. endringsmeldinger som "lint" er
heller ikke spesielt informativt. jeg skulle ønske History-tabben
satte inn litt ekstrainformasjon som feks nærmeste stedsnavn/by, mest
brukte tag, etc.

tilbake til språk:
jeg har observert at tyskere skriver på tysk selv når de gjør
vedlikehold globalt, så jeg gjetter at de kjører mye på tysk der nede.
det er et internasjonalt nettsted, så mulig man inkluderer seg selv i
større grad ved å skrive på engelsk. jeg blir glad når jeg ser bidrag
i nærheten av det jeg pusler med i det hele tatt egentlig, så språk er
av mindre betydning.