[NUUG kart] Språk for skildring av endringar

Vidar Gundersen vibrog+nuug at gmail.com
Mon May 17 11:23:19 CEST 2010

2010/5/17 Gorm E. Johnsen <nuug at gorm.cc>:
> ... men 'lint' er jo favoritt-kommentaren min :-(
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Maplint
> Altså betyr det: Fikset småting som duplikate noder, overlappende eller
> usammenhengende veier, biter av veier uten ref/navn, gjøre om gamle måter å
> tegne f.eks landuse med 'hull' i til multipolygon, staveleif på tagger og

i disse tilfellene ville jeg gjort ting i batcher og beskrive hver
commit mer detaljert:

    comment="Add highway=road to untagged ways"
    source=Keepright

"lint", "fixed errors" eller "korrekturen" er lite informativt i seg selv.

hver commit kan ha flere tags, ikke bare endringsmeldingen (comment=*).
source=* har jeg sett brukt, så jeg prøver å huske det.

jeg mener man skal være forsiktig med å gjøre for mye endringer
på steder hvor man ikke er godt kjent, og at det er mer passende
å sende en PM til aktuell karttegner og påpeke ting som bør
korrigeres. unntak kan være duplikater og andre endringer som
ikke endrer hvordan kartet rendres.

> Hadde kanskje vært best å generert på serveren slik at det ble det samme
> hvert gang, men er nok lettere å få gjennomslag for hvis man lager en patch
> til JOSM først?

ja, gjerne. noen som har lyst til å implementere det?