[NUUG kart] INFO: Ny tag: place=isolated_dwelling

Michael Eric Menk mikemenk at yahoo.no
Wed May 19 22:45:14 CEST 2010

On 05/19/2010 12:09 PM, Cato Heskestad wrote:
> Men må den nødvendigvis kun brukes på slike øde steder? En isolert
> bosetning er vel en bosetning for seg selv, ikke kun "der som ingen
> skulle tru…"
>
> Ser på den engelske wikien at place=isolated_dwelling skal erstatte
> place=farm, vel fordi farm betegner type, ikke størrelse. Så da har vi
> en tag som er én størrelse mindre enn hamlet (mindre enn tre
> husholdninger), og den kommer godt med i mitt nærområde. Her er en del
> smågårder for seg selv som hovedsakelig blir brukt som bolig, og jeg
> synes det blir litt feil å tagge dem med hamlet (pga størrelsen),
> [...]
Etter at jeg skrev e-posten, så eksploderte listen. Ser ut som det er
stor uenighet. Noen snakker om at det er flere 10-talls km til nærmeste
nabo for at det skal være isolert.

Nå er det slik at i Norge nå så skal alle normale hus fått et husnummer.
Det er t.o.m. husnummer hvor det er km mellom husene.

Det kan se ut som enn bør sitte på gjerdet å se hva som skjer.

Her har vi nok et annet problem, at det kommer til å storme om
definisjonen av isolert/selvstendig bosetting... australer og en
nederlender blir nok ikke enig der med det samme..

--
Michael Eric Menk
Linkedin: http://no.linkedin.com/in/mikemenk