[NUUG kart] INFO: Ny tag: place=isolated_dwelling

Michael Eric Menk mikemenk at yahoo.no
Sat May 22 21:52:15 CEST 2010

On 05/20/2010 08:53 AM, Cato Heskestad wrote:
> Interessant. Er dette en nasjonal bestemmelse, og når skal den
> innføres? Kanskje en gradvis prosess? Du snakker som den alt er
> faktum. De jeg kjenner ute på landet har ikke husnummer, de har kun
> gards-/bruksnavn i postadressen sin.
Jeg fikk vite det av en av de "berørte", da han plutselig forandret
adresse for noen år siden, at det var et krav fra sentralt.

I den kommunen jeg nå bor i skriver de på sin nettside, at det pga
samfundsikkerhet at disse adressene blir satt. Slik at
utrykningskjøretøy finner frem. I den anledning er jo den metoden med
antall meter fra veiens start en genial ide i griskhente strøk. Det
skaper jo heller ikke krøll når/hvis det kommer nye hus.

Jeg kjenner mange folk her som _nekter_ å bruke de nye adressene. De
syntes det er noe tull, og husker engang ikke adressen sin. Folk har jo
funnet frem til de i flere år.... De har vel heller liten sannsynlighet
for å henge opp nummer på huset sitt.

--
Michael Eric Menk
Linkedin: http://no.linkedin.com/in/mikemenk