[NUUG kart] Foto frå luftskip

Gnonthgol gnonthgol at gmail.com
Sun May 23 18:28:32 CEST 2010

> Antagelig.  Jeg mistenker dog at
> en utfordring.
>
> Vennlig hilsen,
> --
> Petter Reinholdtsen

Det er ingen utfordring. Denne forskrifta er for å sikre at ingen tar foto av hemlige militærbaser. Eg veit at det er fleire militære installasjonar i Norge som det ikkje er lov å ta bilder av uten tilatelse.

Det blir utøvd sjønn i alle saker så det å ta flyfoto langt frå militære anlegg uten tilatelse og utan å legge desse ut offentlig er trulig ikkje noko du blir straffa for. Ellers er det berre å sende ein søknad til FOHK. Denne kan gjelde for opp til 5 år og eg tviler på at dei er så alt for strenge.

Dersom det er eit selskap som skal drive fotografering frå luftskip over Bergen bør dei ha sakene sine i orden og søke FOHK om lov å ta bilder av Håkonsvern. Dette er ikkje ein spesiellt lukka leir så det blir sansynligvis ikkje noko problem.

Når kartverket tok flyfoto til publikasjon i 2005 måtte dei samarbeide med forsvaret etter denne forskrifta slik at forsvaret kunne demontere sikkerhetsystem før bilde blei tatt. Det er også fleire anlegg som er retusjert bort. Dersom du kjenner til desse er det lett å få auge på.

Er det nokon som har litt greie på fjernstyrte fartøy hadde det vert morsomt å prøvd å lage eit luftskip med GPS motaker og digitalt kamera for å ta bilder av Bergen. Eg må inrømme at eg har vert inne på tanken, men eg har ikkje kompetanse eller tid til å gjennomføre det åleine. Ellers er det jo mulig å ta luftfoto fra andre fartøy som t.d. paraglider.

Gnonthgol