[NUUG kart] Ja det er flere veier jeg er usikker på om er tagget rett.

Åsmund Grammeltvedt asmundg at big-oil.org
Tue May 25 02:22:46 CEST 2010

Jeg CCer denne til lista, så kan noen rette meg hvis jeg sier rare ting om
fylkesveiene nå.

On Tuesday 25 May 2010 02:05:27 you wrote:
> Jeg holder på med å ordne siste del av kvaløya + ringvassøya nå, og
> lurer litt på hvordan du vet at fylkesveiene du har tagget er fylkesveier.
> Hvis man tar en titt på kartene som står oppført under turist
> informasjon, så har man Riksvei/enkelte fylkesveier og
> fylkesveier/kommunale veier mm. slik at f.eks FV91, som er en
> hovedfartsåre er i gruppe 1 og om disse veiene til f.eks kvaløyvågen er
> FV er de i gruppe 2. Det er samme måte man finner det i andre kart (NAF
> Veibok). Så hvordan vet du at dette er FV, for jeg ser jo ikke noe skilt om
> det på noen av veiene.

De gamle fylkesveiene er skiltet med ørsmå plaketter på stolper i veikanten.
Disse stolpene har regelmessig avstand, uten at jeg helt husker hvor stor den
er. Hvis du bremser opp når du kjører forbi en av disse, kan du se at
plaketten er merket med bl.a. "Fv" og nummeret på fylkesveien.

> Ellers har jeg funnet den perfekte eksempel på taggen
> isolated_dwelling. Innerst inne i kvaløyvågen går det en kjerrevei, den
> fortsetter innover en 4-5 km til ett enslig hus. Desverre fant jeg ut at
> akkurat den tracen ikke ble lagret, så dit inn må jeg kanskje kjøre igjen.
> Det er bra å ha firhjulstrekker :-)

Hah, ja. Jeg har også sett noen hus utover på yttersiden av Kvaløya som kun er
tilgjengelige med båt. Tro om de har postadresser.

> Ellers så hadde det jo vært hyggelig om vi kunne ha ett kart-treff for oss
> i Tromsø området og lagt en plan for videre tracking.

Det hadde jo vært gøy, det har jo blitt noen aktive etterhvert. Jeg har
forøvrig litt kontakter i Dataforeningen/TOSLUG. Det er ikke umulig at de er
interesserte i en presentasjon e.l.

--
Åsmund Grammeltvedt