[NUUG kart] Ja det er flere veier jeg er usikker på om er tagget rett.

Gorm E. Johnsen nuug at gorm.cc
Tue May 25 11:30:32 CEST 2010

> De gamle fylkesveiene er skiltet med ørsmå plaketter på stolper i
> veikanten.
> Disse stolpene har regelmessig avstand, uten at jeg helt husker hvor stor
> den
> er. Hvis du bremser opp når du kjører forbi en av disse, kan du se at
> plaketten er merket med bl.a. "Fv" og nummeret på fylkesveien.
>
> http://wiki.openstreetmap.org/wiki/No:Map_Features  har bilde av just
dette. Pleier å være hver 0,5km. Det som står etter bindestreken, er
"del-nummer" som også vises i NVDB.

Ellers er det NVDB på viskart.no som er mest oppdatert med veinummer,
klassifisering og navn. Er vel også det eneste som kan kalles autorativt på
slike ting. De som jobber med nettopp å bestemme slike ting, jobber direkte
mot NVDB med sin egen variant av JOSM:
http://svvgw.vegvesen.no/http://www.vegvesen.no/Fag/Teknologi/Nasjonal+vegdatabank/Klienter

-gorm