[NUUG kart] Foto frå luftskip

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Tue May 25 10:54:16 CEST 2010

kart at nuug.no wrote on 25.05.2010 07:46:09:

> [Gnonthgol]
>
> e-foto er et slikt program.  Vet ikke hvor bra det er.  Det er
> tilgjengelige fra <URL:http://www.efoto.eng.uerj.br/>.
>
> En liste med flere GIS-relaterte programmer finner du på
> jeg fant det lenket inn via <URL: http://wiki.debian.org/DebianGis >.

Nå er det veldig, veldig mye arbeid å lage høydekruver såvidt jeg vet. Med
såpass mye hvite flekker på kartet ville jeg heller prioritert å tegne
veier og stier.  Jeg ønsker meg f.eks. spor av alle DNTs merkede løyper.
Frie høydeddata finnes jo fra før. Og før vi rekker å lage egne data så
kommer det sikkert noe bedre.