[NUUG kart] Foto frå luftskip

Einar Ryeng einarr at pvv.org
Tue May 25 11:14:01 CEST 2010

On Tue, May 25, 2010 at 10:54:16AM +0200, Sverre Didriksen wrote:
> kart at nuug.no wrote on 25.05.2010 07:46:09:
>
> Nå er det veldig, veldig mye arbeid å lage høydekruver såvidt jeg vet. Med
> såpass mye hvite flekker på kartet ville jeg heller prioritert å tegne
> veier og stier.  Jeg ønsker meg f.eks. spor av alle DNTs merkede løyper.
> Frie høydeddata finnes jo fra før. Og før vi rekker å lage egne data så
> kommer det sikkert noe bedre.

Mye jobb er det nok, men det er jo utelukkende positivt om noen gidder å lage
frie høydedata også.

Forøvrig synes jeg godt vi kunne hatt som et sommerprosjekt å få mappet flest
mulig DNT-stier. DNT gjør dette selv også, men de nekter å gi disse dataene fra
seg siden de har gått inn i Norge Digitalt, så da får vi også traske en tur
langs stiene.

Jeg gjetter at DNT vil være interesserte i å samarbeide med oss om vedlikehold
og eventuell komplettering av dataene når vi har like mye data som de har selv.
Det er tross alt noe bortkastet at to sett med frivillige folk skal gjøre
dobbeltarbeid.

--
Einar Ryeng