[NUUG kart] Skog iu Røyken er borte

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Fri May 28 13:43:43 CEST 2010

Vidar Gundersen wrote on 28.05.2010 13:32:45:

> From: Vidar Gundersen <vibrog+nuug at gmail.com>
> To: kart at nuug.no
> Date: 28.05.2010 13:32
> Subject: Re: [NUUG kart] Skog iu Røyken er borte
> Sent by: kart-bounces at nuug.no

> hvor store kan disse hullene og multipolygonene være?
> dvs hvor mye skal en skog splittes opp?
>
> det må være vedlikeholdbart.

Det er nok ikke noe fasitsvar på det. Jeg tittet for en tid tilbake på et
av Garmins kart for å se hvordan de løser dette. Og der var alle store
områder som skog og hav delt inn i ruter som så ut til maks å være i
størrelsesorden 1 kilometer hver vei. Og stort sett var f.eks. øyer i
sjøen lagt mellom sjøpolygonene. Nå ser jeg at mange også deler skogen opp
i flere polygoner.

For større vann ville jeg nok lagt et skogplygon som ligger rundt på den
ene siden og en annen rundt på den andre siden. Det synes jeg er mer
rydding. Se f.eks. på Bondivann som jeg har tegnet.

-Sverre

(Drar bort for helgen nå så jeg får ikke fulgt denne tråden videre)