[NUUG kart] Fwd: Lovavdelingens vurdering av spørsmål om innsynsrett i materiale som viser kommunegrenser

Gnonthgol gnonthgol at gmail.com
Sat Nov 6 11:44:12 CET 2010

Det er ikkje lett å lese den vurderinga. Slik eg forstår det er det ikkje mulig å få innsyn i ABAS fordi det ikkje har vert gjennom ein vedtaksprosess (sjølv om det er vedtatt at det er ABAS som er gjeldende for kommuner). Men dersom kommunen laster ned ei kartfil fra kartverket kan me få innsyn i denne. Slik eg forstår det er kommuneplanen basert på kartverket sine data. Her er også kommunegrensene inkludert slik at me kan få innsyn i kommungrensene av kommunen.

Den 5. nov. 2010 kl. 15.05 skrev Petter Reinholdtsen:

> Trengs det juridisk hjelp med denne kartinnsynssaken?  Det er kanskje
> på tide for å sikre at en ikke snubler på oppløpssiden?  Jeg er trygg
> på at det er mulig å finne noen som enten jobber gratis eller noen som
> vil finansiere juridisk assistanse.
Eg er einig med deg der. Me burde eigentlig ha kontakta hjelp før.
Me kan prøve å få nokon til å sponse advokat som du seier ellers så har dei juridiske fakulteta på universiteta mulighet til å hjelpe.

> Her er et lite eksempel på hvorfor det er viktig å ha tilgang til
> korrekte grenser...  Sjekk
Kansje ikkje så relevante eksempel på kommunegrenser. Men jegere er jo nokon som må kunne kommunegrensene for ikkje å skyte i feil kommune.

Gnonthgol