[NUUG kart] Åpenbart kopiert informasjon

Sverre Didriksen sverre.didriksen at usit.uio.no
Mon Nov 15 09:19:36 CET 2010

Frode Roxrud Gill wrote on 12.11.2010 18:17:40:

> From: Frode Roxrud Gill <frodegill at gmail.com>
> To: Petter Reinholdtsen <pere at hungry.com>
> Cc: kart at nuug.no
> Date: 12.11.2010 18:23
> Subject: Re: [NUUG kart] Åpenbart kopiert informasjon
> Sent by: kart-bounces at nuug.no

> Jeg fikk kun lat/lon-par, så jeg la det manuelt inn i en GPX-fil
> (overskrev verdier i en fil jeg hadde). Resultatet finner du på <URL:
> http://www.openstreetmap.org/user/frodegill/traces/865755 >

Dette vil jeg si er en indikasjon på at noe er galt. Jeg kjenner ingen
GPSer som lager wayppoints og ikke spor når du går eller kjører rundt. Og
sporene vil ha dato og tidsstempel i hvert punkt og oppløsninger om
hastighet og annet slik at det bør være greit å se om den kommer fra en
GPS. I XML-koden i en GPX-fil ligger det også info om GPSen eller
programmet som har generert denne såvidt jeg vet.  Man kan alltids
produsere falske filer, men det er litt av en jobb siden det er et stort
antall punkter og ikke helt enkelt å lage skript som genererer disse.

-Sverre