[NUUG kart] Noen spørsmål om tagging

Gustav Foseid gustavf at gmail.com
Mon Sep 13 18:10:19 CEST 2010

2010/9/13 Karl Ove Hufthammer <karl at huftis.org>

> 3. 7 Eleven (og liknande storkioskar):
>        shop=convenience
>        name=7 Eleven
>        franchise=7 Eleven (?) (eller operator?)

Jeg er fortsatt veldig usikker på om en norsk 7-eleven skal være
convenience, på linje med de små brustadbuene. En tilfeldig sjekk i noen
7-eleven i Oslo, viser at den eneste normale middagsvaren de har en
Grandiosa og andre dagligvarer stort sett er begrenset til lettmelk. Ikke
brød, ikke toalettpapir, ikke syltetøy, ikke egg, ikke kaffe (unntatt
ferdiglaget i beger), ikke suppeposer...

Dagligvareutvalget er adskillig bedre på de fleste bensinstasjoner enn hos
7-eleven. Forskjellen på 7-eleven og Narvesen ser ut til å være at Narvesen
ikke har kakedisk og der Narvesen har pølser har 7-eleven gryterett.

 - Gustav