[NUUG kart] Håndtering av GPS-spor til privat bruk

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Tue Feb 1 11:36:20 CET 2011

bruk GPSBabel til å redusere data med en grad av forenkling som du selv velger.
du kan enten vise sporene som vektorlag i nettleseren vha OpenLayers, eller
rendre de som tiles via Mapnik (datasource OGR gir mulighet for GPX).
Maperitive (.NET, aner ikke om den er Mono kompatibel) har lignende mulighet.

hvis du ikke allerede bidrar til OSM, har OSM en spordelingstjeneste, men
den er primært ment for å gjøre sporene tilgjengelig som kartgrunnlag.

2011/2/1 Tor Christian Tovslid <tctovsli at gmail.com>:

> Eg har gående eit lite "kartleggingsprosjekt" der eg kartlegger ein del
> turer eg tek, og har planar om å legge alle desse GPS-spora på eit kart for
> å sjå kor eg har vore siste tida.
> Til dette har eg laga GPX-filer for kvar gong eg reisar på tur, og disse har
> eg lagra på PC'en min.
[klipp]