[NUUG kart] Misforståtte tagger: leisure=ports_centre, amenity=school

Vidar Gundersen vibrog+osm at gmail.com
Tue Feb 1 18:21:50 CET 2011

jeg ser at leisure=sports_centre er mye misforstått.

den brukes flere steder rundt større utendørs idrettsanlegg (jeg har
selv gjort dette), men
denne taggen gjelder dekkede arealer, som feks arenaer, og rendres som bygning.
skjønt det er ikke så lett å tolke ut fra Mapnik rendringen.

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:leisure=sports_centre

jeg velger heller å bruke landuse=recreation_ground i tilfellene med
utendørsanlegg, men bedre forslag ønskes.

tilsvarende misforstås også amenity=school en del:
denne skal bruke på hele skoleområdet inkl. skolegården, tror jeg, mens
selve skolebygget muligens best tagges med building=school?
også her ønskes bedre forslag.