[NUUG kart] Ukas prosjekt: Landuse i Oslo

Hans Olav Skogstad elgvenn2 at online.no
Mon Feb 7 22:58:47 CET 2011

On Wed, 02 Feb 2011 17:03:43 +0100, Helge Hafting <helge.hafting at hist.no>
wrote:

> Enig i at landuse=residential passer på et hyttefelt, for hytter er jo
> boliger (residenser) selv om de ikke er bebodd kontinuerlig.
>
> Det er forsåvidt ingenting i veien for å bruke "landuse=residential"
> sammen med "natural=wood" for å angi et skogkledt boligfelt.
>
> Helge Hafting

Heller litt mot differensieringsmetoden som er nevnt allerede. Typiske
"eldre" hyttefelt på fjellet der hyttene er kasta ut over lyngen, uten at
det er opparbeidet noe hage e.l. Her er det kanskje mest naturlig å tegne
bare husene.
Derimot når det er opparbeided hager, eller hyttebyer, så er det kanskje
mest naturlig å si landuse=residential.

--
MVH
Hans Olav Skogstad