[NUUG kart] Hvor går grensen for databasevernet?

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Sun Jan 2 19:07:24 CET 2011

Som noen av dere kjenner til, har jeg startet et kart over
overvåkningskamera i Norge, omtalt på
<URL:http://people.skolelinux.org/pere/blog/tags/personvern/> og
<URL:http://www.digi.no/859200/et-aapnere-samfunn-med-nye-karttjenester>.

I den forbindelse har jeg kommet over <URL:
http://www.scdb.info/en/software-karte/ >, som har koordinater for
fotobokser over hele verden.  Det er mulig å hente ut koordinatene ved
å se på hvordan kartet fungerer.

I dagens OpenStreetmap.org er ca. 24% av fotoboksene i Norge lagt inn,
og det hadde vært bra om 100% var registrert.  Jeg lurer dermed på
hvor grensen for katalogvernet går, og om det vil være juridisk
holdbart å kopiere de resterende 76% fra scdb.info uten å bryte
katalogvernet.  Noen som har innspill på om dette vil være brudd på
katalogvernet eller ikke?

Vennlig hilsen,